2009. október 4., vasárnap

Normann almatorta

Kaptunk nemrég egy rakás almát, gondoltam akkor már valami almás desszert kéne a vasárnapi ebéd után. Nagyon könnyű, nagyon finom.
Bevallom, az almalikőrt kihagytam belőle, mert nincs itthon. Van helyette egy picurka üveg almapálinka, ajándékba kaptam úgy két éve. Meg is bontottam hogy elhasználom a sütihez, de mikor beleszagoltam, úgy döntöttem inkább meghagyom - amúgy nem vagyok nagy pálinkás. Isteni alma illata volt, a pálinka szagot jól el is nyomta. Na mindegy is, most nem a pálesz a lényeg.

Tehát az almatorta:


Hozzávalók (12 szelethez)
töltelék:

3 db nagyobb alma
5 dkg cukor
1/2 dl almalikőr

tészta:
4 tojás
18 dk cukor
20 dk túró
1/2 dl almalikőr
25 dk liszt
1 tasak sütőpor
1 csipet só

Elkészítés
A meghámozott almákat csumázzuk ki, negyedeljük fel. A cikkek domború részét 1 cm mélyen vagdaljuk be.
Lábosban karamellizáljuk a cukrot, tegyük bele az almát, majd locsoljunk rá 2 ek vizet és a likőrt. Pároljuk 5 percig.

A tojásokat válasszuk szét, a sárgákat keverjük ki a cukorral. Adjuk hozzá a habbá vert fehérjét és a túrót. Sózzuk meg, öntsük hozzá a likőrt és szitáljuk bele a sütőporos lisztet.

A massza felét simítsuk kivajazott, lisztezett tortaformába. Osszuk el rajta az alma felét, fedjük be a maradék tésztával, és tegyük rá a többi almát.

160 fokra előmelegített sütőben süssük 45 percig.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése